Kezd el hétfőn! | Charles Dickens: Karácsonyi ének


Egy könyv arról, hogy a pénz magában kevés, egy könyv a változásról, mert mindig lehet változtatni. Egy könyv valami gyönyörűről, amit öröm olvasni.

AJÁNLÁS
Ebben a kísérteties könyvecskében olyan eszme kísértetét próbáltam felidézni, amely olvasóimban semmiféle rossz érzést nem ébreszt – sem önmaguk, sem mások, sem az ünnep, sem pedig jómagam iránt. Kísértsen ez eszme kellemes otthonukban, és senki elűzni ne kívánja!
Tisztelő barátjuk és hívük
1843 decemberében C. D.

Még egy Dickens könyvet sem olvastam és már nagyon úgy ereztem, hogy itt lenne az ideje. Végre itt volt az idő. Nem is találhattam volna ennél jobb első olvasmányt az írótól, méghozzá ebben a karácsonyi időszakban. Dickens stílusa az első oldalaktól kezdve lenyűgözi az olvasót és késztet arra, hogy bizony olvassuk még tovább a történetet.

,,Amíg szívünkben egyek voltunk, boldogság várt ránk, de most már csak szenvedés, mióta lelkünk különvált.''

Lehet, hogy a történetet nem ismeri valaki, de biztos, hogy látta már valamelyik filmet, ami ugyan ezt a témát dolgozza fel. A főszereplőnk tehát Ebenezer Scrooge, aki nem szereti a karácsonyt, de ugyanúgy nem szereti az embereket sem. Egy teljesen rosszindulatú karakter, akinek semmi öröme nem akad az életben. Három éjszakán át három szellem látogatja meg őt, a múlt, a jelen és a jövő szelleme. Mind a három szellem felkínálja egy jobb élet lehetőségét Scrooge előtt, a kérdés már csak az, hogy hajlandó-e élni vele?


Egy nagyon rövid történetről van szó, nincs benne felesleges szó pazarlás, az események csak úgy pörögnek. Nagyon gyorsan lehet a könyvvel haladni. Nekem az alapötlet magában nagyon tetszik, nagyon kreatívnak tartom, a megvalósítás pedig szintén baromi jól sikerült. Úgy érzem, hogy ez egy teljesen kikapcsoló karácsonyi olvasmány. Nem tudom elképzelni, hogy ne tetsszen valakinek. Lehet, hogy abszurdnak tűnhet, hogy egy ilyen kis mogorva ember ilyen hamar megváltozhat, de számomra nem. Szeretem az ilyen karácsonyi 'csoda' történeteket, én tényleg úgy érzem, hogy ez az időszak amikor minden sikerülhet. Valamilyen szinten ez a könyv is ezt éreztette velem, hogy minden jó lesz. Imádtam benne a megható részeket, mert az adott egy plusz szomorkás hangulatot a könyvnek, amik teljesen hatottak rám is. Amellett tényleg nagyon tetszett az írásmód. Egy klasszikus könyvről van szó, de ehhez képest teljesen könnyen értelmezhető, olvasható volt. Dickens egyáltalán nem okozott csalódást így bátran állíthatom azt is, hogy sokat szeretnék még tőle olvasni. A Karácsonyi ének-et pedig tökéletes kezdésnek tartom, igazán meghozta a karácsonyi hangulatom. Szóval mindenkinek ajánlom, aki ünnepi könyvet keres, és bátran ajánlom mindenkinek, aki valami fantasztikus olvasmányra vágyik!

,,Ha a karácsonyünnep közeledett, világosan éreztem és tudtam, hogy az év 

legszebb időszakához értem.''

,,...röviden szólva, bevallom, szerettem volna felelőtlen gyermek kiváltságait élvezni..."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts