Április olvasmányaim


Áprilisban egyetlen mottóm volt, még pedig a ,,szabadidőt vennék. Van valakinek felesleges?". Április közepére úgy éreztem magam, mint akit kifacsartak. Elkezdtem vezetésre járni, az elméleti órák pedig sok időt elvettek az életemből. Ez még először nem is zavart, de aztán elkezdtem rá tanulni, és mellette persze a sulira is, ami egy kicsit sok volt. Már kezdtem úgy érezni, hogy túl vállaltam magam. Szerencsére a hónap utolsó napjaira újra megtaláltam a tökéletes egyensúlyt, és a suliban is csupa jó jegyet kaptam. A másik hatalmas dolog, amivel sikerült pozitívnak maradnom a hónapban, az a jó idő volt. Imádom a meleget, és a napsütést, így minden egyes nap, amikor 30 foknál melegebb volt az idő, nálam hatalmas volt a boldogság. Sajnos blog, és olvasás tekintetében nem ez volt az én hónapom, és már néhol úgy éreztem, hogy az olvasást is csak hírből ismerem. 

1. Leigh Bardugo: Grisa trilógia 1-2.


Nagyon régóta szerettem volna már elolvasni ezt a sorozatot, így örülök, hogy most megtettem. Viszont korántsem volt olyan jó, mint vártam. Nem kerültek hozzám annyira közel a szereplők, és ez az egész Grisa világ sem. Az első rész mindenesetre jobban tetszett. Kedveltem az Éjurat, de annyira nem. Malt viszont egyáltalán nem bírtam, mert baromira idegesített. A második részben viszont Nyikolaj karaktere abszolút kedvencé vált, mert jó fej, vicces és érdekes karakter volt. Mindenesetre kíváncsi vagyok mit hoz még ki a sztoriból az írónő, de eddig semmi kiemelkedőt nem éreztem rajta.
Csillagos értékelés:


2. Tomor Anita: Nyolc éjszaka
A könyvről írott értékelésemet ide kattintva találjátok.

3. Jennifer L. Armentrout: Visszatérés

A ​VÉN MOIRÁK HALÁLRA RÖHÖGIK MAGUKAT…
Egy éve már, hogy Széth alkut kötött az istenekkel, és nekik adta az életét. Eddig minden tőlük kapott munka erőszakos volt és véres – amivel neki nem is volt semmi gondja. Apollón azonban most valami egészen más feladattal bízza meg. Testőrt kell játszania, és a szabály: mindent a szemnek, semmit a kéznek. Csakhogy olyasvalaki számára, akinek egész életében gondjai voltak a szabályokkal, ezt nem is olyan könnyű betartani. 
Josie el sem tudja képzelni, mit akarhat tőle ez az őrült, de nagyon szexi pasi. De nem sok jót ígér, hogy az otthonától távoli, épp csak elkezdett új életét Széth megérkezése a feje tetejére állítja, és egyenesen beledobja őt egy olümposzi méretű turmixgépbe. Josie-nak vagy teljesen elment az esze, vagy tényleg egy egyenesen a görög mitológiából megelevenedett szörnyeteg tör az életére. 
Persze könnyen lehet, hogy mindennél nagyobb veszélyeket rejt majd az aranysárga szemű, titokzatos Széthtel való izzóan szenvedélyes kapcsolata.

MERT A TÖRTÉNELEM, ÚGY TŰNIK, MEGINT MEGISMÉTLI ÖNMAGÁT…
Eléggé nagy problémába ütköztem e könyvvel kapcsolatban, ugyanis ez a fantasztikus írónő most annyira nem nyűgözött le. Már kezdtem azt hinni, hogy ezek a görög mitológiás történetek nem nekem valók. Aztán valamelyik oldaltól elkezdtem élvezni, és kimondottan szórakoztatott a történet. Az írónő iszonyatosan ért a romantikához, amitől az egész könyv olyan cuki volt. A vége is tetszett, és úgy éreztem, hogy megkaptam azt a színvonalat, amit vártam az írónőtől. Az egy csillagot mégis le kell vonnom, mert a hűha érzés hiányzott.
Csillagos értékelés:


4. Betty Edwards: Jobb agyféltekés rajzolás


Amikor elmélyülünk egy alkotási folyamatban, lelkünk megkönnyebbül, kiszabadul a mindennapi gondok szövevényes hálójából. A rajzolás, az alkotás – mindegy, művészi-e vagy sem – az emberi lélek egyik legősibb kifejezési módja. A tizenhárom nyelvre lefordított Jobb agyféltekés rajzolás c. könyv a maga 2,5 millió eladott példányával a világ legszélesebb körben alkalmazott rajztankönyve. Nem pusztán rajztechnikákat, hanem egy új látásmódot tanít, melynek áldásos hatását életünk más területein is tapasztalhatjuk. Segít abban, hogy elszakadjuk korábbi megrögzött sémáinktól, és új megoldások felé tekintsünk. A könyvben szereplő gyakorlatok összetett hatása azt a célt szolgálja, hogy növelje az önbizalmat a döntéshozatalok és a problémamegoldások során.

A hónapban újra elkezdtem rajzolni, mert felidéztem magamban, hogy régen mennyire is boldoggá tett. Így valahogy anyukám is elkapta ezt a vonalat, és úgy döntött megveszi nekünk ezt a könyvet.
Az első oldalakat még kíváncsian olvastam, és rajzoltam a feladatokat, de hamar elkezdtem unni. Szerintem már említettem pár bejegyzésemben, hogy nem szeretek olyan dolgokat csinálni, amiket nem akarok. Ebben a könyvben viszont olyanokat kellett rajzolnom, amiket nem akartam.
Emellett szerintem én eléggé tudok is rajzolni, így sokszor olyan túlmagyarázós volt. Néhol pedig nem is értettem a feladatoknál, hogy mit kell csinálni, mert érthetetlen volt. Én a könyvet is máshogy raktam volna össze.
Összeségben nem volt rossz, de nem vettem észre magamon nagy fejlődést. Szerintem az egész rajzolás dolog nem múlik máson, csak a gyakorláson.
Csillagos értékelés:




Szóval összesen ezt az öt darab könyvet sikerült elolvasnom, ami még mindig jobb mint a semmi. Szerintem ez volt az első havi lezárás bejegyzésem, amit ennyire hamar sikerült megírnom. A hónapban viszont kimaradt a három napos Blogprojekt bejegyzésünk a lányokkal, aminek szintén csak az időhiány volt az egyetlen oka.
Remélem ti többet olvastatok áprilisban, és kívánok mindenkinek csodás májust ! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts