Blogprojekt #1- Kedvenc fiú karakter

Petra képe

Sziasztok! :)
Imádtam írni az előző bejegyzést, és most már el is érkeztünk a második naphoz, amelyen a kedvenc férfi karakterünket választottuk ki. 

Nagyon vártam, hogy írhassam már ezt a bejegyzést. Először is nagyon-nagyon nehéz volt választani egyet, mikor a könyves álompasi listám elég hosszú. Azonban sikerült, választottam egyet, aki hatalmas kedvencem, ő pedig nem más, mint Sirius Black. 

Gondolom a Harry Potter világot senkinek nem kell bemutatnom, ha valaki nem is olvasta, akkor a filmeket biztosan látta, ha nem akkor is biztosan hallott erről a csodálatos világról. Szerintem jó pár posztomban írtam arról, hogy mennyire imádom a sorozatot, hogy az örök kedvencem és, hogy hatalmas hatással volt rám. Az egész Harry Potterből nekem egy fő kedvenc szereplőm van és az teljes mértékben Sirius Black. Imádom őt! Szóval most egy hatalmas fangirl kirohanás lesz, de egyszerűen tökéletesebb karaktert nem is választhattam volna. Van róla egy adagnyi érdekesség, infó és mert megállás nélkül tudnák róla írni.

Sirius Black 



,,De volt ott egy harmadik alak is... A násznagy. Harrynek eddig soha nem akadt meg rajta a tekintete. Magától biztosan nem jött volna rá, hogy ugyanazt az embert látja, akinek a fotója az újságban megjelent. Ez a Black jóképű és mosolygós volt, nem beesett arcú és viasz sápadt.''


Teljes neve: Sirius Black
Született: Anglia, 1959. november 3.
Meghalt: Mágiaügyi Minisztérium, London, 1996. június 8.
Szeme színe: szürke
Hajszíne: fekete
Származása: aranyvérű
Szülei: Orion Black, Walburga Black 
Testvér: Regulus Black
Unokatestvérek: Bellatrix Lestrange, Andromeda Tonks, Narcissa Malfoy
Iskola: Roxfort 1971 – 1978, Griffendél 
Patrónusa: kutya
Tagság: Főnix rendje
Animágus: fekete kutya
Filmbeli megformálója: Gary Oldman

Külsőleg mindig is egy jóképű férfinak volt leírva, akinek hosszabb fekete haja van. Persze az Azkabani évek és a menekülés nem tett jót a külsején, de amúgy is végig látszott a szomorúság rajta. Sosem sikerült teljesen fel dolgoznia a legjobb barátja halálát.
Sirius Black a történetben először negatív karakternek van beállítva, mindenki azt hitte, hogy ő árulta el Lily és James Pottert. Ez volt az a pont, amikor én dühös voltam és ideges, hogy mindenki ennyire rosszat hisz az én kedvenc karakteremről. Sajnáltam Siriust, hogy meg lett fosztva a normális élettől, annyira igazságtalanságnak tartottam. Szóval sokat dühöngtem, mikor arról kellett olvasnom, hogy milyen kegyetlen egy karakter ő, pedig egyáltalán nem az. 
Belsőleg teljesen jófej, vicces és gondoskodó. Ott volt Harrynek, mikor egyedül volt. Imádtam a harmadik rész végén a Roxmorts szülői engedély levelet. Imádtam, hogy olyan aranyos cselekedetei voltak. Valahogy számomra nekem mindig is kitűnt a többi karakter közül. Harrynek csak ő mondott el igazán mindent. 
Imádtam Sirius részeit olvasni. Az első részeknél is már alig vártam, hogy megjelenjen már teljes valójában. 
A filmbeli alakítást is imádom. Szerintem Gary Oldmannél nem is választhattak volna jobb színészt. Magában külsőre és alakításra is teljesen megfelelt. Tudom, hogy sokaknak van vele baja, de én tényleg nem tudnék nála jobbat elképzelni. Tetszettek a filmben a tetkói, de viszont sajnáltam, hogy úgy lecsökkentették a részeit a könyvhöz képest. 
A legszomorúbb sorsa Siriusnak van szerintem, mikor olvastam azokat a részeket, hogy mennyire tervezték Harryvel a közös életet, minden szónál a szívem szakadt meg, aztán hadd ne mondjam, mi történt azon a bizonyos ötödik rész végén. Annyit még könyvön nem sírtam. A halála miatt utáltam Bellatrixot és Dumbledoret is, Dumblodoret nagyon nem szívleltem az ötödik részben. Annyira igazságtalanságnak tartom, hogy Sirius meghalt. Viszont a jó hír, hogy a végére mondhatom jókor tisztázódott a neve.
Sirius neve egy tradicionális Black családi név. Jelentése a Sirius csillagkép, a nagy kutya csillagkép. 
Biztos, hogy a legszórakoztatóbb, legjobb fej karakter volt az egész sorozatban.

Tárgyak, amelyek hozzá köthetőek: 
A repülő motorbicikli- ez volt az amivel Hagrid elhozta először Harryt a Privet Drivera, majd pedig a hetedik részben Harry evvel is hagyta el.
Tekergők térképe- a Roxfortos évek alatt: James (Ágas), Sirius  (Tapmancs), Peter (Féregfark) és Lupin (Holdsáp)  hozták létre.
Oda-vissza ikertükör- Sirius adta Harrynek, hogy tudjanak beszélni, míg Harry a Rofortban van. A legszomorúbb, hogy ezt nem is tudták használni :(

Érdekes tények:
1. Sirius Black és Fred Weasley – két generáció kedvenc nevettetői – nevetve távoztak a másvilágra.
2. Rowling eredetileg úgy tervezte, hogy Arthur Weasley-nek meg kellett volna halnia az ötödik részben, miután Nagini megtámadta, de végül Siriust „ölte meg”.
3. A szüleivel nem jött ki jól, így hamar el is költözött otthonról. A családja minden tagja a Mardekárban volt, ő volt az első Griffendéles.
4. Harry az első fiát James Sirius-nak nevezte el.
5. Siriusról azt hitték, az emberek, hogy úgy ölte meg Peter Pettigrewt, hogy csak egy ujj maradt meg belőle, de igazából Pettigrew patkányként elmenekült és így játszotta el a halálát. Ezt a Született feleségekben teljes mértékben lemásolták, nem tudom mennyi sorozatrajongónak tűnt már fel, de én nekem rögtön. A második évadban, mikor Paul Youngot letartóztatják Felicia megölésével, aki t igazából csak levágta két ujját és eljátszotta halálát. Ekkora összefüggés nem lehet véletlen :D



Fan-elméletek:
Rengeteg olyan elmélet van a sorozatnál, hogy Sirius meleg. Az elméletek, hogy szerelmes volt Jamesbe, és olyan is van, hogy Lupinba. Na ez szerintem baromság. Egyáltalán nem értek vele egyet, mert kizártnak tartom. Először is ott van a célzó ok, mikor a hetedik részben mugli lányok voltak egy poszteren a szobájában. Valamint én egyáltalán nem éreztem, hogy Sirius meleg lenne. Félre értés ne essék, egyáltalán nincs a melegekkel bajom, de ezt totál alapozatlannak érzem az ő helyzetében. Azért mert ott van Sirius, akinek meghalt a legjobb barátja, teljesen érthető, hogy hiányzik neki, de ebben szerintem felesleges többet látni. Sirius szerintem egy olyan karakter, aki igazán értett a csajozáshoz.

Kedvenc idézetek: Van egy rakatnyi, de azt nem lenne emberi beírni, így párat kiválasztottam.


,,– Fogalmam sincs, mi baja. 

– Mintha burkoltan arra célzott volna, hogy egy cseppet beképzelt vagy, pajtás – ironizált Sirius.''

,,– Hozzám költöznél? Komolyan mondod? 
– Hát persze! 
Sirius elkínzott arcán ekkor jelent meg az első igazi mosoly.''

,,– Harry nem a fiad, Molly – jegyezte meg csendesen Sirius. 
– De olyan nekem, mintha az lenne – vágta rá hevesen Mrs Weasley. – Ki másra számíthatna? 
– Például a keresztapjára! – felelte Sirius''


,,-Szóval igérjem meg neked, hogy kiszállok az önvédelmi csoportból?- dörmögte végül.- Azt akarod?

-Dehogyis!- méltatlankodik Sirius.- Kitűnő ötletnek tartom!''

,,-Négyszemközt kellene bezsélnem veled, Potter- szólt Piton, arcán a jól ismert gúnyos félmosollyal-, de Black...
-A keresztapja vagyok''

,,-James Potter és Sirius Black. Tiltott ártás használata Bertram Aubreyn. Tettenérés, Aubrey feje kétszeres méretűre nőtt. Dupla büntetőmunka. -Piton gúnyosan elmosolyodott.- Vigasztaló lehet számodra a tudat, hogy bár a nevezettek nincsenek köztünk, hősi tetteik emléke megőrződött az utókor számára.''


Megszertnék osztani még veletek egy cikket, amit imádok és  szerintem nagyon vicces. Nem szükséges hozzá nagy angol tudás, de ezt szerintem mindenkinek látnia kell: https://www.buzzfeed.com/kirstenking/siriusly-hes-perfect?utm_term=.wdJBZMvKA#.dpvKQexE4

Tényleg remélem átérezhető volt, hogy miért is Sirius a kedvenc szereplőm, mert tényleg őt csak imádni lehet :D 

Remélem, hogy meg tudtatok ti is pár érdekességet, és ha van kedvetek írjátok meg kommentben, hogy nektek mennyire szimpatikus az ő karaktere. 
Holnap újabb bejegyzéssel jövünk, ami egyben az utolsó is lesz. Addig is nézzetek be a többiekhez:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Popular Posts